sobota, 6 września 2014

Mam smak na pancakes z mąki z ciecierzycy z guacamole i jajkiem


Weekendowe śniadania bez jajka dla mnie nie istnieją. Mam więcej czasu o poranku, więc mogę przygotować coś innego niż owsianka, którą jemy w tygodniu. Tym razem padło na naleśniki amerykańskie - pancakes. Zrobiłam je z mojego niedawnego odkrycia - z mąki z ciecierzycy, ale spokojnie możemy wykorzystać zwykłą mąkę pszenną.

Potrzebujemy

na dwie porcje (około 10 naleśniczków)

  • 1 szklanka mąki z ciecierzycy
  • 1 szklanka mleka (dowolnego, u mnie sojowe)
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • szczypta soli morskiej
  • 2 łyżeczki kminiu rzymskiego (opcjonalny, ale nadaje ciekawy smak)
  • łyżka soku z cytryny
  • do podania: jajka sadzone lub w koszulce + guacamole (awokado rozgniecione widelcem, pół małej czerwonej cebuli pokrojonej w kostkę, kilka pomidorków koktajlowych, rozgnieciony ząbek czosnku, sól, pieprz, sok z połowy cytryny)


Przygotowanie

Rozpoczynamy od przygotowania guacamole. Rozgniatamy awokado i mieszamy z resztą składników. Mieszamy składniki na naleśniki trzepaczką - mąkę, mleko, olej, szczyptę soli, łyżkę soku z cytryny, kmin rzymski. Rozgrzewamy odrobinę tłuszczu na patelni i smażymy naleśniki. W tym czasie przygotowujemy jajka. Jajka w koszulce robimy następująco - doprowadzamy wodę do wrzenia, następnie zmniejszamy gaz, żeby bąbelki się uspokoiły, łyżką mieszamy wodę tworząc wir i wolno dodajemy jajko rozbite wcześniej w miseczce. Gotujemy około 3-4 minuty, wyjmujemy łyżką cedzakową i umieszczamy na sitku. Wykładamy na talerze przygotowane naleśniki, przykrywamy je guacamole, na to kładziemy jajko. Posypujemy świeżo zmielonym pieprzem.




Śniadanie z jajem

1 komentarz:

  1. super pomysł :) u mnie zawsze jakoś były albo "pankejki" albo jajko... ale widać, że spokojnie można te dwa smaki połączyć ;)
    dziękuję za udział w akcji

    OdpowiedzUsuń